فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز

مهندسی تکنولوژی اطلاعات
درس های تخصصی،تمرینات،پروژه ها
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکنولوزی اصلاعات و آدرس hivasecret.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





سال ۱۹۸۰ ویروس‌هایی ایجاد شدند که برحسب کارهایی که کاربران انجام می‌دادند، می‌توانستند نمونه مشابه خودشان را تکثیر کنند سپس به رایانه‌های دیگر انتقال دهند.

ویروس‌های رایانه‌ای را می‌توان به کابوس تشبیه کرد. بعضی از این ویروس‌ها کل اطلاعات موجود در رایانه را پاک می‌کنند، برخی باعث ایجاد ترافیک‌های سنگین چند ساعته در شبکه‌های اینترنتی می‌شوند و دسته‌ای هم با سرعت بسیار بالا می‌توانند ویروس‌های مشابه خودشان را ایجاد و به رایانه‌های دیگر ارسال کنند اگر تا به حال رایانه‌تان ویروس نگرفته است، بخت با شما یار بوده؛ ولی اگر برحسب اتفاق آلوده به ویروس شود ممکن است خسارت بسیار زیادی به شما تحمیل کند.

 

بقیه مطلب را در ادامه مطلب بخوانید


ادامه مطلب
[ یک شنبه 29 آبان 1390برچسب:, ] [ 21:55 ] [ مهندس هیوا سلطانی ]

این شرکت در دهه هفتاد میلادی با معرفی ریزرایانه‌های اپل I، اپل II، اپل III و پس از آن مکینتاش به بازار به آغاز و گسترش نوعی رایانه شخصی کمک فراوانی نمود.
اپل معمولاً به تولید سخت‌افزارهای نوین و دارای طراحی صحیح معروف است. از محصولات سخت‌افزاری این شرکت می‌توان آی‌پاد، آی‌مک، مک بوک و آی‌فون را نام برد.
همچنین این شرکت در زمینه‌ٔ تولید نرم‌افزار هم فعالیت دارد. نرم‌افزارهای آی‌تونز، آی‌لایف ، آی ورک و سیستم‌عامل مورد استفاده در رایانه‌های این شرکت مک اواس ده نیز نمونه‌هایی از فعالیت نرم‌افزاری این شرکت هستند.
مدیریت اجرایی این شرکت برعهدهٔ استیو جابز است. وی همراه با استیو وزنیاک بنیانگذار شرکت نیز بوده‌است.

تاسیس اپل (۱۹۷۶ تا ۱۹۸۰)

کمپانی اپل در سال ۱۹۷۱ با دوستی استیو وزنیاک ۲۱ ساله مهندس کامپیوتر و استیو جابز ۱۶ ساله متولد شد به طوری که با گذشت شش سال از آشنایی این دو نفر در سال ۱۹۷۷ این کمپانی با معرفی کامپیوتر شخصی Apple I که در گاراژ خانه جابز به صورت دستی .......................

 

بفیه مطالب در ادامه مطلب


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 12 آبان 1390برچسب:, ] [ 20:10 ] [ مهندس هیوا سلطانی ]

به نقل از گویا آی تی پدر زبان برنامه نویسی C و سیستم عامل یونیکس، دنیس ریچی، در سن ۷۰ سالگی پس از یک بیماری طولانی مدت درگذشت.

خبر مرگ ریچی به صورت عمومی توسط مهندس نرم افزار راب پایک، دوست و همکار سابق ریچی ارسال و در اخبار غم انگیز گوگل + گزارش شد.

"ریچی یک مرد آرام و با اخلاق خصوصی بود ، اما او  دوست و همکار من است، جهان ذهن واقعا بزرگی را از دست داده است، نوشت :" پایک.

در جامعه علوم کامپیوتر او با نام کاربری شناخته شده "DMR،" می شناسند. ریچی بیشتر زندگی حرفه ای خود را در آزمایشگاه های بل، که یکی از بزرگترین شرکت های تلفن است گذرانده، جایی که او در سال ۱۹۶۷ شروع به کار کرد. 
ریچی با تامپسون ملاقات کرد. این دو با هدف ایجاد یک سیستم عامل کار آمدتر برای مینی کامپیوتر نوپای با هم همکاری کردند، و در سال ۱۹۷۱، ریچی و تامپسون، همراه با دیگر همکاران شرکت بل ، اولین نسخه از یونیکس منتشر کردند.

در سال ۱۹۷۳، ریچی و تامپسون کدگذاری یونیکس به طور کامل در C ، برای سیستم عامل یونیکس گسترش دادند. و از آن زمان تبدیل به یکی از مهم ترین پایه محاسبات مدرن بوده ، و پایه  ای برای سیستم عامل های محبوب، مانند لینوکس و سیستم عامل مکینتاش اپل شده است.

ریچی گفت است: "یونیکس اساسا یک سیستم عامل سادست، اما شما برای درک سادگی آن باید نابغه باشید." در حال حاضر، C دومین زبان برنامه نویسی مورد استفاده در جهان است، که به ایجاد زبان محبوب C + + و جاوا شده است.

در طول زندگی حرفه ای او، ریچی، برنده تعدادی جوایز معتبر، از جمله جایزه Turning، که او و تامپسون در سال ۱۹۸۳ برای توسعه نظریه سیستم عامل عمومی به دریافت مدال ملی فن آوری ، که در سال ۱۹۹۹ از رئیس جمهور بیل کلینتون، برای اختراع یونیکس و C دریافت کرد .

[ پنج شنبه 5 آبان 1390برچسب:, ] [ 21:57 ] [ مهندس هیوا سلطانی ]

 

ما که رشتمون آی تی هستش خیلی زشته اینارو ندونیم.

 

 

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ارور تیم

Apple

میوه مورد علاقه استیو جابز مؤسس و بنیانگذار شركت اپل، سیب بود و بنابراین اسم شركتش را نیز اپل (به معنی سیب ) گذاشت.

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ارور تیم




Adobe

اسم رودخانه ای كه از پشت منزل مؤسس آن، جان وارناك، عبور می‌كند.



ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ارور تیم


Google

گوگل در ریاضی نام عدد بزرگی است كه تشكیل شده است از عدد یك با صد تا صفر جلوی آن. مؤسسین سایت و موتور جستجوی گوگل به شوخی ادعا می‌كنند كه این موتور جستجو می‌تواند این تعداد اطلاعات (یعنی یك گوگل اطلاعات ) را مورد پردازش قرار دهد


ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ارور تیم



Cisco

مخفف شده كلمه سان فرانسیسكو است كه یكی از بزرگترین شهرهای امریكا است





HP

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ارور تیم

این شركت معظم توسط دو نفر بنام های بیل هیولت و دیو پاكارد تأسیس شد. این دو نفر برای اینكه شركت هیولد پاكارد یا پاكارد هیولت نامیده شود مجبور به استفاده از روش قدیمی شیر یا خط شدند و نتیجه هیولد پاكارد از آب در آمد


ErrooorTM.CoM| گروه
اینترنتی ارور تیم


Microsoft

MICROcomputer SOFTwaree

نام شركت ابتدا به صورت بالا نوشته می‌شد ولی به مرور زمان به صورت فعلی در آمد.که مخفف است. دلیل نامگذاری شركت به این اسم نیز آن است كه بیل گیتس مؤسس شركت آن را با هدف نوشتن و توسعه نرم افزارهای میكروكامپیوتر ها تأسیس كرد




ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ارور تیم

Intel

INTergrated Electronicss

از آنجایی كه این شركت از بدو تأسیس با تأكید روی ساخت مدارات مجتمع ایجاد شد نام آن را یا به طور مختصر INTEL نهادند



ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ارور تیم



Oracle

مؤسس شركت اوراكل یعنی لری الیسون و باب اوتس قبل از تأسیس شركت روی پروژه‌ای برای CIAA كار می‌كردند . این پروژه كه اوراكل نام داشت بنا بود تا با داشتن مقادیر زیادی اطلاعات بتواند جواب تمام سؤال‌های پرسیده شده توسط اپراتور را با مراجعه به مخزن اطلاعات بدهد. اوراكل در اساطیر یونانی الهه الهام است. این دو نفر پس از پایان این پروژه شركتی تأسیس كرده و آن را به همین اسم نامگذاری كردند



ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ارور تیم



Sony

از كلمه لاتینSonus

به معنای صدا مشتق شده است


ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی
ارور تیم



Red Hat

مؤسس شركت آقای مارك اوینگ در دوران جوانی از پدربزرگش كلاهی با نوارهای قرمز و سفید دریافت كرده بود ولی در دوران دانشگاه آن را گم كرد . زمانی كه اولین نسخة این سیستم عامل آماده شد مارك اوینگ آن را همراه با راهنمای كاربری نرم افزار در اختیار دوستان و هم دانشگاهیش قرار دارد. اولین جمله این راهنمای كاربری، درخواست برای تحویل كلاه قرمز گم شده بود

 

[ دو شنبه 25 مهر 1390برچسب:, ] [ 1:50 ] [ مهندس هیوا سلطانی ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

توفیق انسان بودن را با پیروزی در هیچ کاری برابر مکن. دیگران را چنان که هستند بپذیر. و به دگرگون ساختن حوادث متغیری که دوست نمی داری، خویشتن را سرگرم کن. در همگان به چشم انسان نظر کن و هیچ کس را به اعتبار، بالاتر از خویش منشان. به شتاب در پی خوشبختی متاز، زندگانی کن چنان که باید. تا که خوشبختی پاداش تو باشد. با تشکر، هیوا سلطانی
امکانات وب

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 56
بازدید هفته : 94
بازدید ماه : 351
بازدید کل : 8215
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 41
تعداد آنلاین : 1

.

p align="center"> .